Vertrek komt in zicht - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Vertrek komt in zicht - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Vertrek komt in zicht

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

24 September 2007 | Nederland, Zwolle

Bijna is het dan zover. 24 oktober 2007 zal ik Nederland voor tenminste 26 maanden verlaten om door VSO Nederland te worden uitgezonden naar Cambodia.

VSO, Voluntary Services Overseas, is een internationale ontwikkelingsorganisatie die structurele hulp biedt in ontwikkelingslanden. VSO ontvangt aanvragen van lokale organisaties en zet goed opgeleide vakspecialisten in, die voor een lokaal salaris van 200 tot 300 euro per maand, hun kennis en ervaring ter plaatse delen. Kennisuitwisseling met als doel de capaciteiten van lokale organisaties, en de mensen die er werken, vergroten en hen zo de kans te bieden op eigen benen te staan. Om zo een belangrijke bijdrage te leveren in de strijd tegen achterstand, armoede en AIDS.

In Cambodia zal ik gaan werken in het Kratie Referral Hospital, vandaar uit zal ik ook de omliggende Healthcentres bezoeken. Als Nursing Advisor zal het mijn taak zijn om de verpleegkundigen, die werkzaam zijn in het reproductief en kinderprogramma, te coachen en te trainen. De nadruk zal liggen op de implementatie van het verpleegkundig proces, de juiste manier van verplegen en medictie gebruik, voorlichting, voeding, hygiene, leerlingbegeleiding en de implementatie van nieuwe documentatie. Voor verpleegkundigen hier in NL de normaalste zaak van de wereld, voor daar een wereld van ontwetendheid en onbekendheid…

Echter heb nog een aantal weekjes om te genieten hier in het Zwolse. Nog maar ff niet denken aan afscheid nemen....

X Emily

• 24 September 2007 - 02:19

Lori:

Heeey Emily!!!
    Trek je het nog een beetje, qua zenuwen? ;) hihi. Wens je alvast heel veel plezier en vooral alle succes met alle avonturen en uitdagingen die je voor de boeg staan. Je project lijkt me erg interessant, echt iets voor jou. Geniet nog even van je laatste dagen in Nederland en wie weet kom ik je in november nog wel tegen.
    Daaaaaag!!
    Groetjes Lori

• 24 September 2007 - 09:55

Onno De Weerd:

Ha Emily, ik wens je heel veel succes met alle voorbereidingen! Ik kan je vertellen, het is één groot avontuur. Cambodja is ge-wel-dig, en de In-Country-Training is heel erg leerzaam en leuk! Minder vermoeiend dan de SKWID, dat wel. Ik zie je graag tegemoet, tot die tijd, veel plezier en geniet van de laatste tijd in Zwolle.
    Groet, Onno

• 25 September 2007 - 11:47

Laura:

hee emily!
    super dat je nu bijna weggaat!!!
    ik ga je de komende 2 jaar achter mijn computertje in Grun volgen!
    dikke kus van mij

• 25 September 2007 - 13:14

Hilde:

hallo meissie, vanochtend nog naast je wakker geworden en zie je vrijdag nog, dus.... maar het komt wel dichtbij zeg!! \kan natuurlijk niet achterblijven met mijn bericht dus bij deze!!!

• 25 September 2007 - 13:50

Tineke:

Hee Emily
    Zo snel al. en die laatste maand vliegt voorbij mat allerlei voorbereidingen en afscheid nemen van iedereen en zo en zo.
    Kei spannend maar wat lijkt het me leuk.
    Heel veel succes alvast en geniet nog even van nederland en ook van wat er komen gaat.
    liefs Tineke

• 25 September 2007 - 13:55

Linda Heijboer:

Super gaaf Emily!!!

Ik wil je alvast heel veel succes wensen om daar in Cambodia jouw doelen te bereiken!! Ik vind het heel dapper dat je voor zo'n lange tijd weggaat. Veel sterkte ook als het even wat minder gaat, denk dan maar even aan die zonnebloem die we op school hadden gekregen!

Have fun!!

Linda

• 25 September 2007 - 19:53

Ilse Van Brussel:

Ha die Emily. Wauw zeg, dat komt nu wel heel dichtbij..... spannend man. Maar ook supergaaf! Groetjes Ilse

• 27 September 2007 - 19:13

Sylvia:

hey em

Spannend he!!! je bent zeker al druk aan het verhuizen.
    Heel veel succes en geniet nog even van het hollandse leven.
    Ik vind het erg knap en moedig van je wat je in cambodia gaat doen!
    Ik spreek je vast en zeker nog voor je weggaat.
    En ik heb natuurlijk deze site aan mijn favorieten toegevoegd want ik ga je zeker volgen.

Syl

• 29 September 2007 - 12:27

Kim:

Hey Em!
    Spannend hoor, nog even en dan is het zover! Heb je blog als link op mijn blog gezet. Groeten aan Onno als je daar aan komt (ik zat met hem in SKWID). Heel veel plezier en ik kom je opzoeken he?! Kus uit Malawi, Kimxx

• 03 Oktober 2007 - 19:31

LN:

Hey Emilietje!!

Trek je het nog een beetje met ons in ons ieniemienehuisje? Je zult wel blij zijn als je ons straks kan gaan missen, haha! Waren de Afrikaanse mamaatjes leuk?

x LN

• 05 Oktober 2007 - 10:52

Muur:

Heeeeeeee Eem,

Ondanks hoofdpijn en die irritante Amerikaanse, vond ik het een gezellige avond!! Wanneer kom je burritoen? Hoe is het met de laatste spuiten afgelopen? Ik hoor wel van je?

X Muur en je plant*

• 08 Oktober 2007 - 10:32

Erna Tichelaar:

Dag Emily, ik wens je heel veel succes toe in Cambodja. Het verbaasd me niet dat je weer op 'pad'gaat.
    We hebben de studiehandleiding van de minoren hbo-v (dus ook het materiaal betreffende de beroepsrollen) ook in het Engels. Mocht je dat willen hebben dan mail je me maar. Ik ga je webside regelmatig bekijken. Hartelijke groet, Erna

• 08 Oktober 2007 - 13:21

Marjolein:

(Je weet wel, je oude buurmeisje uit Lutenberg en 'Isala collega')

Wat een bijzondere dingen ga jij doen!! Super, spannend allemaal! Veel succes en ook sterkte met het komend afscheid.

Groeten Marjolein

• 09 Oktober 2007 - 19:32

Alice Pul:

He Emily,

Ik ga je site zo in de gaten houden!! Leuk hoor. Ik spreek je volgens mij morgen op kraambezoek. Dikke knuf en succes met de laatste voorbereidingen. En niet teveel zuipen he tijdens je afscheidsfeestjes...denk aan je lever ;)

Liefs

• 09 Oktober 2007 - 19:53

Coen:

Tjew Emily!
    Ik ga je volgen, probeer veel te schrijven over je fijne, goede, en mooie avontuur.
    rustig aan doen met je lever (ice-tea) Ik hoop dat je een beetje kan genieten van je laatste drukke weken in nederland.

• 14 Oktober 2007 - 20:58

Coen:

Heeey emily-- hoe was het gisteravond? kheb mn ouders nog niet gesproken daarover

• 16 Oktober 2007 - 15:10

Esther Hooijenga:

He Emily,

Stoere vrouw! Ik had al moeite met verhuizen naar het sophia, laat staan Cambodja! Ik wens je heel veel succes en mocht je iets moeten weten of nodig hebben m.b.t. kinderverpleegkunde dan moet je echt mailen. Moet te regelen zijn lijkt me... Maak gebruik van je connecties!
    Geniet vooral van alle ervaringen, en laat zo nu en dan ons een klein beetje delen in wat je allemaal ziet. Ik ben nl. errug benieuwd.
    Dikke kus,
    Esther

• 16 Oktober 2007 - 15:24

Bianca:

Hey emy!!!!!
    Alvast heel veel succes in Cambodja!!! Ik blijf je volgen!!!
    x Bianca

• 17 Oktober 2007 - 06:49

Floortje:

Hee emily,

Kan me er alles bij voorstellen dat het nu toch wel spannend begint te worden, maar neem van mij aan het is wennen, maar het went! En dan is het eigenlijk gewoon simpelweg geweldig om dit te mogen ervaren. Ga proberen je te volgen, maar het internet is hier zo TRAAG.
    Geniet van je laatste weken en een SUPERTIJD toegewenst.

Groetjes vanuit Malawi, Floortje

• 25 Oktober 2007 - 13:54

Gerrit En Judith:

Heeeeeeeeee meissie,
    nog drie nachtjes slapen....en dan ga je vertrekken!!! spannend hoor, nou maar ik ga je wel vinden volgend jaar!!! ik weet Kratie nog wel te vinden. ben nu op het werk, zit samen met Gerrit je site te bekijken! Gerrit wenst je heel veel succes en sterkte daar en laat je vooral niet gek maken! en ik ga je wel missen, en Zwolle zal denk ik ook wel wat omzet missen nu jij niet meer in de kroegen zit....ik zal mijn best doen, en Gerrti zou toch altijd nog een keertje mee, dus wij drinken er eentje op je!!!!!!!! we'll keep in touch!!! dikke kus en knuffel, groetje aan bunny...hihihiii