Als de kat van huis is - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Als de kat van huis is - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Als de kat van huis is

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

23 December 2009 | Cambodja, Kratié

Dan dansen de muizen op tafel… Of wel ratten. Gatsiedarrie. Oh wat heb ik een hekel aan deze akelige onderkruipsels, vind ze eng, nog enger en ze maken me bang, heel bang. Dacht al wel eens te horen dat ze aanwezig waren in mijn huis, maar gewoon ontkennen, want wat je niet ziet bestaat niet.

Heel ffies was ik vergeten dat deze rakkers mijn huis bezetten. Echter na een lang weekend weg te zijn geweest, was het bewijs wel duidelijk aanwezig. Had een schuifdeurtje van mijn kledingkast open laten staan en jah hoor daar was vrolijk gebruik van gemaakt. Een kussen totaal open geknaagd. Voor geen goud ben ik dat zelf gaan uit/opruimen, want wat als ik een nest zou aantreffen.. Daar is de landlady voor..

Echter het ergste ging gebeuren… Jaja, in mijn slaap voelde ik wat kriebelen op mijn hoofd, dacht nog ff wat een fijne droom, maar toen werd het toch wel heel verdacht. Al tastend naar mijn bril, het licht aan, en daar de schrik van mijn leven.. Schiet daar toch een dikke vette rat mijn klamboe in en rent zo maar over mijn bed, gelukkig aan de andere kant eruit… Dacht dat mijn hart uit mijn borstkas zou springen.. Dat was mijn veilige plek, onder mijn klamboe! Hoe durft dat rot beest mijn veilige haven te betreden.. Hoe kan ik me nu ooit weer veilig voelen in mijn bed…. In mijn huis.

Heeft een tijdje geduurd.. Slapen met het licht aan, andersom in bed, me meerdere keren telefonisch het huis in laten praten, omdat ik anders niet naar binnen durfde.. Tis toch wel een beetje zielig en vooral stom.. Welkom in de wereld van de fobie!

Inmiddels is erg gerechtigheid.. Moeders en 3 kinderen hebben het loodje moeten leggen. Kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben. Zie de foto en je zult het met een eens zijn dat je de pootjes van deze rat niet wilt voelen… Echter heb ik de stuipen alweer gehad, want ik denk dat de gehele familie nog niet uitgeroeid is… Hoor weer geluidjes… Ohhhh wat haat ik dit, wat haat ik deze beesten, wat haat ik het dat ik er bang voor ben…… HELP!!

  • 23 December 2009 - 05:08

    Marloes:

    iieeee!!! ik durf niet eens naar de foto te kijken!!! (ook wel triest, maar vooruit). ik zou zeggen gif. heel veel gif...

  • 23 December 2009 - 09:16

    Hilde:

    GADVERDAMME!!!!! Wat ontzettend ranzig zeg, bbrrrrrr. Terug komen naar NL zou ik zeggen! Hahahaha, leef helemaal met je mee, wat een narigheid!! Meid, succes daar, ik mis je, we zullen vanmiddag een borrel op jou en je huisdieren drinken bij de boobclub!!! Dikke kus

  • 23 December 2009 - 18:48

    Jeroen:

    Goed dichttimmeren de boel als je straks naar Zuid-Korea gaat!!
    fijne feestdagen.

  • 24 December 2009 - 10:07

    Esther:

    OOOOO GRUWEL!!!!! Ik vind je bericht al eng om te lezen laat staan die foto!! ZIt hier te gillen achter mn laptop.... Ik stem ook voor veel gif! Kan niet genoeg zijn... dappere vrouw...

  • 24 December 2009 - 11:39

    Anne:

    GATVER!!!! echt heeeel vies, weg ermee!!

    Ik wens je natuurlijk ondanks dit, wel fijne ratvrije kerstdagen en een grandioos 2010!
    liefs anne

  • 24 December 2009 - 18:00

    Harry En Betty:

    Hey lieve Emily,
    Nou, we kunnen niet anders dan ons aansluiten bij de voorgaande reacties, afschuwelijk!!!!!!!!!!!!!
    Hoe durf je in godsnaam nog een nacht daar te slapen. Je bent een echte bikkel hoor! Zelfs Harry vond het ongelooflijk, nou en als hij dat zegt dan wil dat wel wat zeggen........
    We willen je ook nog heel hartelijk danken voor de prachtige fotokaart met de beste wensen voor volgend jaar. Wat een schoonheid ben je toch, prachtig.
    Wij wensen jou natuurlijk ook alle goeds voor volgend jaar, met veel sterkte en doorzettingsvermogen voor al het goede werk wat je doet voor de mensheid. Wanneer kom je eigenlijk terug, want ik lees in een van de reacties dat je naar Zuid-Korea gaat? We horen het vast morgen als je ouders en Lori hier komen om gezellig de 1ste kerstdag samen door te brengen. jammer dat jij er niet bij kunt zijn, we zullen je missen!
    Lieve Emily, we hopen gauw weer wat van je horen en we wensen je goed feestdagen en tot gauw!
    Veel liefs Harry en Betty.

  • 25 December 2009 - 20:45

    Henk:

    Emily, nodig buurman Jos maar even uit, die heeft er vorig jaar al 12 gevangen.

  • 26 December 2009 - 20:07

    Dinysia:

    Heej Rattenvanger van Kratie, wat dapper van je zeg! Wat jij hebt met ratten, heb ik met spinnen, echt ranzige dieren. Hier hebben we net onze kerstmaaltijd achter de kiezen, heerlijk gegeten en genoten. Heb je het daar ook gevierd? Fijne feestdagen meis! x uit Nederland

  • 28 December 2009 - 11:50

    Marieke O.:

    Getver de getver!!!

    Jakkes, wat ontzettend vies en eng. Een rat die vlak bij je hoofd zit, is gewoon te eng voor woorden. Hopelijk krijg je de rest van de rattenfam. ook te pakken, zou ook niet fijn meer kunnen pitten. Yak!
    Heel erg bedankt voor je ontzettend mooie kaart, je staat er weer prachtig op.
    Wens jou ook alle goeds voor 2010. Dat het maar weer een heel bijzonder jaar mag worden!

    Dikke kus!

  • 28 December 2009 - 15:13

    Kim:

    Hhhmm tjaa... ik deelde een keer de lakens met een vleermuis, sloeg een bezemsteel in tweeen inhakkend op levensgrote spinnen, woonde in een huis dat zwart zag van de mieren (krijg er nog jeuk van!)en heb bussen insecticide leeggespoten. Welkom in de fijne wereld van VSO vrijwilligers!

  • 28 December 2009 - 22:01

    Anna:

    Yekkerdeyek, zelfs ik krijg de kriebels, arme jij! Het wordt tijd dat je terugkomt, haha.
    Het deed me terugdenken aan ons rattenavontuur in Namibie...maar toen hebben ze het lef niet gehad je klamboe in te kruipen en lag je veilig tussen ons in. Was ik er maar even....!

    Hoe hebben jullie ze te pakken gekregen?
    Tot horens lieverd.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 90789

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: