Cambodia here i'am - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Cambodia here i'am - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Cambodia here i'am

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

26 Oktober 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Twee dagen geleden zat ik nog in Zwolle achter mijn laptop met draadloos internet te genieten van alle mogelijkheden die het internet bieden, nu hier in Phnom Phen ook, maar helaas zonder een Wifi zone...
Ben dus gearriveerd in Cambodia, waar het lekker warm is met af en toe een verkoelingsbuitje, helemaal niet erg!
Het afscheid op Schiphol viel toch zwaarder dan ik had ingeschat. Mijn waterlanders hadden geen bezwaar om naar buiten te komen en bleven lopen tot halvewege London. De stewardess bij de ingang van het vliegtuig vroeg dan ook nog heel bezorgd of het wel goed met mij ging…
De vluchten zijn goed en voorspoedig verlopen. Dat ik dinsdagnacht maar 40 minuten mijn luikjes had gesloten, was goed merkbaar, gelukkig vielen ze in het vliegtuig ook al gauw weer dicht.
Met zijn vijven zijn we Cambodia ingekomen. Piset, een van de VSO medewerkers stond ons al op te wachten met onze werkvergunning.
In totaal zijn we met 7 nieuwe VSO’ers. Collette uit Ierland, Delia, Trisha, Tanya en Tim uit Engeland en Eric uit Kenia.
We verblijven momenteel op het programma kantoor van VSO in Phnom Phen. Per toeval heb ik kamer A3 toegewezen gekregen. Is er toch iets van herkenning ;-). Gelukkig krijgen we ff de tijd om bij te komen. Vanmorgen voorgesteld aan al het personeel hier en zo meteen een briefing van de country Director. Morgen een fietstour, waarbij je gefietst wordt, door Phnom Phen en maandag gaat het echte, 7 weken durende, inburgeringsprogramma beginnen.
Gisteraaf met zijn alleen ons eerste ankor biertje gedronken, denk dat mijn lever hier niet veel hoeft te missen, vergeleken met NL. Het lijkt erop dat mijn collegae volunteers ook graag een biertje lusten, niet verkeerd dus.

Inmiddels ook voorzien van een lokale sim kaart. Ik heb een heel aantal mensen al een sms gestuurd met dit nummer, maar voor de liefhebbers dit is hem:
Mobiel: +855 17 559148. Mijn NL nummer zal nog tot 30 november in de lucht zijn.
Hoop dat ik vele van jullie zo kan bereiken en jullie mij. Indien je mij wilt verassen met een telefoontje, onthoudt dan dat er een tijdsverschil is van (nu) 5 uur. En ik ben 5 uur verder dan jullie.
Het adres dat jullie kunnen gebruiken als jullie mij wat toe willen sturen is het adres van het programmakantoor van VSO hier in Phnom Phen.
VSO Programme Office
T.a.v. Emily Holtmaat
PO Box 912
Phnom Penh
Cambodia

Het blijkt dat het personeel van het programmakantoor allemaal met verbazing mijn foto had bewonderd.. Een aziatisch uitziend meisje, uit NL. Moeilijk te begrijpen. Langzaamaan komt dan ook een ieder naar me toe om voorzichtig te vragen, hoe het komt dat ik uit NL kom!

  • 26 Oktober 2007 - 10:35

    Dinysia:

    Hallo meid, erg leuk om deelgenoot te zijn van je eerste bevindingen :). Ik waan me zowaar in Cambodja. Thanx voor je telefoonnummer, die had ik nog niet. Hou me op de hoogte, groetjes

  • 26 Oktober 2007 - 11:20

    Ria Hu:

    Hey Emily ,

    wat fijn dat de reis goed is verlopen . Ik wens je heel veel suc6 en hoop dat je ons via je mail op de hoogte zal houden , en ik kijk uit naar de eerste foto`s

    Groetjes Ria

  • 26 Oktober 2007 - 11:46

    Jeroen:

    He Emily, fijn om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen en dat je ook in Cambodja gewoon bier kan kopen...
    Jelmer kruipt nu de hele tijd achter de "Perry" voetbal aan, nadat hij eerst de radio heeft aangezet.
    Leerzame en leuk weken gewenst. kus,
    Jeroen

  • 26 Oktober 2007 - 11:47

    Ria Hu:

    he Emily

    je hebt nu ruimte voor 100 foto`s extra dus kom maar op met de foto`s ........

    gr Ria

  • 26 Oktober 2007 - 14:14

    Spikker :

    Hee Emily,

    hebben je reisverslag met belangstelling gelezen, blij dat je goed bent aan gekomen. We zullen van tijd tot tijd je site bezoeken en je belevenissen met belangstelling blijven volgen. Veel succes met inburgeren.

    Groetjes Spikkertjes van het Bivank.

  • 26 Oktober 2007 - 17:46

    Herwin:

    Mooi dat de reis goed is bevallen. En een leuk eerste verslag van je ervaringen in Cambodja. Succes met je "inburgering". Groetjes, Herwin

  • 26 Oktober 2007 - 17:50

    Gerrie:

    Hey Emily,

    Wat gaaf dat je nu in Cambodja zit! In Phnom Penh, erg leuke stad, je hoeft je daar zeker niet te vervelen! Heerlijk bier!hahaha...Succes met alles! En ga je verhalen zeker lezen!

    Greetz Gerrie

  • 26 Oktober 2007 - 18:48

    Joop:

    elke ochtend even de krant lezen. En wat zag ik de eerste dag na dat je vertrokken was, bijna een pagina vol over Emily. Een erg mooi verhaal en een prachtige foto. Stefan kan mooi schrijven. Dus ook via de krant blijven wij op de hoogte.
    Emily geniet van de leerzame tijd.

    Groet,
    Joop

  • 26 Oktober 2007 - 20:06

    Lianne:

    He emily!
    Wat leuk dat je een site hebt, we zagen het in de krant. Wat ik ook zag was dat er al een bericht van ons erop staat, maar dat maakt me nie uit. We wensen je heel veel plezier daar, en we kijken nog wel eens wat vaker op je site van wat je allemaal meemaakt.
    We horen het vast ook wel van Tonnie en Henk.

    Groetjes Lianne en Wouter

  • 26 Oktober 2007 - 20:11

    Sylvia:

    hey emily

    Heel veel succes daar en geniet ervan

    Liefs
    sylvia

  • 26 Oktober 2007 - 21:01

    Coen:

    heey emily--
    als ik in luttenberg ben pak ik die krant er eens even bij, ben benieuwd.
    fijn dat je reis goed ging! enorm veel succes gewenst.

  • 27 Oktober 2007 - 04:18

    Alice Pul:

    He....hoor ik daar een lever kermen??? Zometeen kom je geel terug gheghe. Meid geniet, leer, wees gezond en gelukkig. Ik ga je volgen en idd...waar blijven de foto's??
    Knuf

  • 27 Oktober 2007 - 09:32

    Hilde:

    hey lieve, lieve eem!!! Heb s' ochtends nog even in afrika meegesnotterd, het was een rare dag.... Ik moet je nog even heel veel succes wensen van mijn ouders, ze hadden nog proberen te bellen, maar ws. was het continu spitsuur op je nr. Ik kan je sms hier niet ontvangen, en de mijne worden aan jou niet verzonden!!! Balen, maar er is internet, en als ik mijn Nl'se sim straks weer gebruik komt het vast goed!!! Geniet, en ik vind je hartstikke dapper en ben trots op je!!! Dikke kus

  • 28 Oktober 2007 - 11:31

    Anna:

    He meis,

    Ik zit hier bij Jonas en Conny, samen met Conny je berichtje te lezen, Leuk!
    Klinkt allemaal goed.
    Is het adres wat je schrijft voor de komende 2 jaar?
    Leuk dat je ons zo informeert!
    Lieve groeten van ons allemaal hier!

    Liefs

  • 28 Oktober 2007 - 14:09

    Olga:

    He Emily,

    Leuk om je verhaal te lezen... Maar heel veel succes en plezier daaro gewenst... Ik ga je site in de gaten houden en ben benieuwd naar de foto's...

    Groetjes Olga

  • 28 Oktober 2007 - 14:33

    Ressa:

    Hallo Emily,

    Jammer dat je weg bent gegaan. Vind je het leuk daar? Heb je het daar warm? Hebben ze daar ook een Action? Ik heb woensdag een feestje gehad van Mina. We gingen poffertjes eten en we hebben een speurtocht gedaan. We moesten roze lintjes zoeken die aan de boom vast zaten. En bij Mina was het tiende lintje en toen mochten we in de kist kijken en daar zaten pakjes drinken in en cakejes met slagroom en aardbeitjes. Ik kan heel goed jumpen en ik heb nieuwe hakjes gekregen. En Raigel is bijna 1 en hij heeft vandaag mama gezegd en hij vond het Winnie de Poeh knuffeltje leuk.

    Een knuffel en een kusje van Ressa

  • 29 Oktober 2007 - 11:52

    Muur:

    Heeeeeeee Eem,

    Vandaag je eerste inburgeringsles... Ik hoop dat het leuk is! Fijn dat je het zo goed met de anderen kunt vinden, en dat je kamer A3 hebt!! Ben benieuwd naar je indrukken van Phnom Phen... Ben je al een beetje relaxed? Hoe is het eten? Heb je een mooie kamer?
    Waarom komen mensen 'voorzichtig' naar je toe om te vragen hoe het kan dat je als aziatisch uitziend meisje uit Nederland komt?
    Sorry voor al mijn vragen, maar ik ben superbenieuwd!!

    Liefs, ook van Joel,
    Muriel**

  • 29 Oktober 2007 - 12:57

    Henk En Tonnie:

    wat leuk op de msn vanmiddag
    nog veel succes.
    groetjes papa en mama

  • 29 Oktober 2007 - 12:59

    Tonnie:

    ik moet je van heel veel mensen uit L,berg de groeten doen, te veel om op te noemen, maar vooral van SAMI, NOURI en ALI. En ook speciaal van Petra Spil.

  • 29 Oktober 2007 - 18:15

    Marieke:

    Hey lieve meis,

    door mijn k.t laptop lees ik nu pas je mailtje! Fijn dat alles goed gaat. Ik ben ook erg benieuwd wat je indrukken zijn van daar en hoe straks je leef omgeving eruit gaat zien. Ik moest in Thailand wel ff wennen aan de overgang, de andere cultuur, geuren, gebruiken enz.. Ben erg benieuwd naar jou ervaringen. Ik mis je hier en heb woensdag ook de rest van de dag gesnottert. De moeder van V. wist niet goed wat ze met me aanmoest.
    Tot snel (sms, schrijfs, bels)!

    Dikke kus en knuffel.

  • 30 Oktober 2007 - 17:54

    Emy:

    He Eem!
    Wat fijn dat het begin al zo goed begonnen is! Geniet er vooral van en ook veel succes! Wij vertrekken a.s. donderdag; gaan we jouw voorbeeld volgen...
    Liefs Emy!

  • 31 Oktober 2007 - 00:51

    Ria En Anneke:

    Samen in de nachtdienst en niet eens een dronken Emily die belt, wat saai.
    Fijn dat de reis ok was( vanaf London), we zijn heel benieuwd en zullen je blijven volgen.

    P.S komt mijn bierfonds toch nog van pas(Anneke)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 90831

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: