1e les Khmer - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu 1e les Khmer - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

1e les Khmer

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

01 November 2007 | Cambodja, Kâmpóng Cham

De eerste les Khmer zit erop! Het duizelt woordjes in mijn hoofd. Toch is het denk ik wel een leerbare taal, daar de grammatica niet ingewikkeld is. Khmer kent namelijk geen werkwoordsvormen, wat het voor ons dus vergemakkelijkt. Dus wordt het nu zwoegen om alle persoonsvormen, werkwoorden en zelfstandige naamwoorden te ONTHOUDEN! Dhar, onze docent, zegt dat we minimaal 20 nieuwe woorden per dag moeten kunnen leren….

  • 02 November 2007 - 09:29

    Muur:

    Heeeeee Eem,

    Nou, noem eens wat nieuwe woorden! Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet... Lijkt het een beetje op andere Aziatische talen?

    Ik moest zo lachen om die foto van jullie in dat restaurantje of barretje, zie je al die Tefa's onder het tafeltje! Hahaha....

    Studeerze en veel plezier met je Tefamaatjes!! Toedels**

  • 03 November 2007 - 09:07

    Hilde:

    Heeeee eeem!!!! Ik ben gestopt bij " hallo, hoe gaat het, met mij gaat het goed" en natuurlijk IWEEEEEE!!!! Idd we kunnen elkaar niet sms'en, en ik lig hier een uur voor op NL, dus jij ligt dan 5 uur voor op mij toch??? Hier alles goed, het blijft heeeeeet, nog drie weekjes en dan ga ik naar Martha, moet haar nog ff mailen, maar ga rond 1 december richting windhoek. Mis je vreselijk hier, maar goed o m te lezen dat je aan het genieten bent!!!! dikke kus

  • 05 November 2007 - 16:15

    Lori:

    Hahahahahaha,ik moet zo lachen om die reactie van die Muur!! Inderdaad , wel potige dames, zeg maar, die collega's van je. Die weten vast wel van aanpakken. En dan heb je natuurlijk ook wel stevige stappers nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Cham

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 90822

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: