Impressies - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Impressies - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Impressies

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

06 November 2007 | Cambodja, Kâmpóng Cham

Een aantal van mijn impressies kort weergegeven:

In Cambodia:

- lieve, vriendelijke, kleine, tengere mensen;
- flaporen bij bijna alle kids;
- alsof je de hele dag in de sauna zit;
- genieten als het een dagje bewolkt is;
- af en toe ontzettend harde regenbuien;
- genieten van een koude douche;
- geen geklooi met muntgeld;
- prachtige tempels;
- gekkenhuis in het verkeer;
- verminder je snelheid bij het naderen van een kruising, maar stop nooit;
- altijd je hand op de claxon;
- een risico voor je longen door alle uitlaatgassen;
- kinderarbeid;
- met een lopend infuus toch op je moto;
- Ankor of Anchor biertjes voor minder dan 1 US$;
- Khmer leren;
- Khmer kent grammaticaal geen verleden, voltooid verleden of toekomstige tijd;
- geen meervoud, geen lidwoorden;
- verschuilen achter een ontzettend vriendelijke lach;
- veel gegiechel;
- rijst, rijst, rijst en rijst;
- eten met vork en lepel;
- afdingen;
- veel vers fruit en groentes;
- gelukkig geen lariam meer slikken, p/o de dokter van hier;
- veel prikkende muggen;
- weinig malaria, maar veel dengue fever;
- tuktuks, cyclo’s en moto’s;
- huizen op palen;
- leren lachen om engelse grapjes.
en
- als Nursing Advisor val ik onder de overheid, wat betekent dat ik naast mijn vakantiedagen recht heb op alle public holidays die de overheid heeft en dat zijn er maar liefst 24!! Dus na 5 jaar, niet meer werken op FEESTDAGEN;-)!!

  • 06 November 2007 - 10:01

    Marieke:

    Leuk, leuk, leuk! Ik heb nu al zin in volgend jaar! Al wil ik nu ook wel komen, want ik mis je!!!! En het lekkere suffige weer in Nederland helpt daar ook niet echt bij. Ik ben blij dat je geniet meis en de foto's zien er super uit!

    Dikke kus en knuffel.

  • 06 November 2007 - 13:22

    Janneke:

    Hallo emily
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Gaaf dat je zo geniet en enthousiast bent. veel plezier en ik blijf je volgen.

    Groetjes Janneke

  • 06 November 2007 - 17:17

    A3:

    Wat gaaf allemaal hoor!!!!! Wil wel ff terug komen op het bier voor ongeveer 1 dollar. Je zei in Zwolle dat je ongeveer 300 dollar per maand zou verdienen. als ik dan ga rekenen van ongeveer 30 dagen in een maand dan kun je maar 10 biertjes per dag drinken. Ik vraag me af of je dat 2 jaar vol gaat houden. vind het wat weinig voor je! is misschien wel goed voor je. heeft je lever tenminste 2 jaar rust. vond het roze shirtje op de foto je super staan. Geniet schat. veel liefs ut zwolle

  • 06 November 2007 - 17:20

    Henk:

    het lijkt wel china, behalve de huizen
    leuke foto,s stuur elke week maar een serie
    groeten Henk

  • 07 November 2007 - 11:27

    Geke:

    Hey Emily,
    wat een geweldige foto's doet me helemaal terug dromen naar het mooie Cambodia!!

    X Geke en Femke

  • 07 November 2007 - 20:35

    Rachel:

    Hoi Emily,
    Super, die verhalen van jou! Mooie foto's,! Geeft een beeld bij je verhalen.
    Wens je veel sucses en geniet van het mooie land.
    Groetjes Rachel

  • 08 November 2007 - 20:31

    Luisa:

    Hoi Hoi meissie,
    Wat super dat het zo goed met je gaat!!
    Ben ontzettend trots op je! En de foto's maken het allemaal wat echter......geweldig om te zien. Volgens mij klikt het gelukkig ook goed met de rest........daar vaart je lever wel bij!! We missen je op de afdeling........
    Voor nu een dikke knuffel

    Ciao ciao bella!!
    Liefs Luisa

  • 09 November 2007 - 15:39

    Hilde:

    EEM!!!!! ik dacht dat ik niet zo digibeterig zou zijn als jij, maar.... dus toch, ik ga het gewoon nog een keer proberen met de foto's!! Qua weer zitten we hetzelfde ongeveer, regenseizoen is hier nu ook echt begonnen, ik geniet er wel van, al die natuurkrachten! Goed om te horen dat het goed met je gaat, met mij ook! Ik heb je post nog steeds niet ontvangen.....maar ik blijf hoop houden!! Mis je en een dikke kus!!
    Als ik weer in NL ben is mijn oude 06 weer actief!!

  • 09 November 2007 - 16:10

    Coen:

    wat mooi allemaal, erg fijn dat het goed met je gaat, ut stormt in west europa, zat ik maar in cambodja.

  • 09 November 2007 - 18:09

    JeroenS:

    Leuke foto's! Geniet ervan daaro.

  • 10 November 2007 - 15:14

    Marietje:

    het zijn wel erg mooie foto's we kijken elke week, zo blijven wij op de hoogt van het goede werk wat je daar gaat doen en kunnen we het de mensen hier ook vertellen.

    Veel plezier.
    Marietje en Gerard

  • 11 November 2007 - 12:34

    Ilse Van Brussel:

    Hey Emily! Leuk om je een beetje te volgen nu je helemaal in Cambodja zit! Klinkt super allemaal. Veel succes en heel veel plezier! Groetjes Ilse

  • 11 November 2007 - 14:46

    Esther:

    jaaa, ik ben ook weer aangesloten op het wereldwijde web. Wat een mooie foto's Emily! Ik heb je net proberen te bellen (via telefoon van Sander) maar krijg je niet te pakken. Probeer het later weer. X Esther

  • 12 November 2007 - 16:53

    Carla:

    Wat super dat je het zo naar je zin
    hebt. Geniet er lekker van
    Leuke foto's heb je erbij gedaan

    Groetjes Carla

  • 12 November 2007 - 19:38

    Ellen Z:

    He meid,
    het ziet er geweldig uit op de foto's!! Om jaloers op te zijn.
    Geniet ervan!
    x


  • 13 November 2007 - 14:23

    Alice:

    He leuk al die foto's en je impressies. Hier in nederland is het echt herfst. Zaterdag komt de goedheiligman (st. Klaas)We krijgen ook deze week de eerste nachtforst. En verder is de druk op de bedden erg hoog. Dat waren ff wat impressies vanaf hier.
    Groeten!!!
    Alice Pul

  • 13 November 2007 - 19:30

    Ans En Hennie:

    Wat een leuke foto's en verhalen.
    Fijn dat we je zo kunnen blijven volgen.
    Zo te zien heb je het daar wel naar
    je zin. Wij wensen je heel veel succes
    daar. Je doet daar heel veel goeds mee.
    Super!!!!!!.

    Ans en Hennie.


  • 15 November 2007 - 19:21

    Rietje:

    rode neuzen, fietsende regenpakken, omgeklapte paraplu's,zwiepende ruitenwissers,natte voeten en koud, ruilen emily?
    maar wel een leuk neefje (abel)

    dikke zoen van boven op de berg

  • 15 November 2007 - 20:01

    Harry En Aleida:

    Zit je wat te prutsen op youTube en Google, kom je Emily Holtmaat.waarbenjij tegen. Wat een verrassing. Knap dat je daar bent. We gaan je volgen

    Harry en Aleida uit Vriezenveen/exLuttenberg

  • 17 November 2007 - 09:31

    Oud Collega's B5:

    He Emily hier je (oud) collega's. We hebben het nog regelmatig over jou avonturen.........
    We willen graag weten of je nog iets qua spulletjes e.d mist.
    Heb je nog wat nodig.....laat ons dit weten....
    Hier is het net als anders.............tja het wordt niet beter ha ha

    We horen graag van je,

    Gerlinda, carla, paulien, liesbeth , luisa en de rest....

  • 19 November 2007 - 23:49

    Gemma & Pieter:

    Hoi Emily,

    Tjonge jonge wat een avontuur zeg!! Erg leuk om te lezen en alle foto's te zien
    zit nu gezellig met pieter in dee nachtdienst dus ik dacht ff een berichtje sturen.
    Van pieter moest ik nog ff melden dat we geen gekke dingen doen ( dan weet jij wel waar het over gaat) ;)
    He, emily heel veel plezier en suc6 met je taalcursus en we horen snel weer

    Groetjes van Gemma & Pieter

  • 20 November 2007 - 15:18

    Alice:

    Wat ontzettend leuk dat je de afdeling een kaartje hebt gestuurd. Leuk dat je zo betrokken blijft. Ik hoop dat tegen de tijd dat je terug komt en een fte-tje voor je klaar ligt (als je dat dan zou willen).
    Groeten,Alice Pul

  • 20 November 2007 - 18:16

    Karin:

    Ha die Emily, zo te zien voel je je al helemaal thuis daar in het verre Cambodja. Knap hoor, maar eigenlijk ook niet anders van je verwacht. Ik blijf je volgen. Dikke kus, Karin

  • 23 November 2007 - 09:39

    Muriel:

    Heeee Eem!!

    Dat ziet er super uit! Prachtig!

    Ik vind het erg grappig dat het Khmer geen verleden, voltooide of toekomstige tijd kent.. Komt dat omdat ze net als in Afrika in het 'nu' leven? Mooi he?

    Fijn dat je van de lariam af bent, was vast een slechte combi met de 10 biertjes (A3) per dag... Kun je nu weer los!!

    Hee, ik hoef je niet te zeggen dat je ervan moet genieten, want dat doe je volgens mij al met volle teugen!!

    Pas goed op jezelf (kan het niet laten...)

    Veel liefs*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Cham

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 90828

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: