Vervroegd verhuisbericht - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Vervroegd verhuisbericht - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Vervroegd verhuisbericht

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

08 Oktober 2008 | Cambodja, Kratié

Af en toe heb je van die dagen, dat alles ff tegenzit.. Grrr. Ik kreeg het vererende bericht dat mijn huisbaas mijn huur per 20 december flink omhoog gooit, met maar liefst 66,67%. Helaas valt dat buiten VSO’s en mijn budget. Met mijn liefste glimlach heb ik hem er nog van proberen te overtuigen dat ik wel accoord kon gaan met een verhoging van 20%, maar rijke, slimme Khmer dat hij is, trapte hij daar uiteraard niet in. Dus er zit niets anders op dan mijn boeltje weer in te pakken en te verhuizen. Ik HAAT verhuizen. En dat terwijl ik mijn huis na er bijna een half jaar te hebben gewoond, net had omgetoverd tot een prachtige (voor de kenners) LUTO-woonkamer.

Heb al wel een huis gevonden. Hazel verhuisd eind december richting een ander district in Kratie, dus kan ik haar huis overnemen. Niet geheel onbekend. Tijdens mijn huizenjacht (vorig jaar november) had ik dat huis namelijk ook al mogen aanschouwen en hartelijk geweigerd. Ten eerste wilde ik niet naast het ziekenhuis wonen en ten tweede is het toch wel een goeie 2 km uit het centrum.. voor ’s avonds laat toch wel een beetje ver. Nu kom ik echter met hangende pootjes terug, althans zo voelt het voor mij. Punt 1 en 2 neem ik maar zoals het is. Het voordeel is dat ik wel bij een erg leuke familie ga wonen, wat erg gezellig gaat zijn en goed voor mijn Khmer. En daarbij is de huisbazin zeer vereerd dat ik nu wel bij hen kom wonen. Pfieuw.

Nog 2 weken en dan stap ik het vliegtuig in. Mag ff 3 weekjes er tussen uit om mijn lieve schatten in Namibia te bezoeken. Zie daar erg naar uit. Er is immers veel gebeurd, sinds de laatste keer dat ik er was. Maar eerst nog ff flink aanpezen.. STRESS.. Ha. Deze week 3 nieuwe VSO’ers introduceren in Kratie. Zij zijn hier op hun placement visit week, hun eerste kennismaking met hun nieuwe baan en woonplaats. Mijn dagelijkse werk goed afronden, nog een twee daagse workshop in Stung Treng, een communicatie workshop plannen en houden en het voorbereiden van het jaarlijkse partnership review.. (Misschien mag ik wel niet meer blijven)… Hahahha



  • 08 Oktober 2008 - 07:39

    Laura:

    hee emily,
    je schatten in namibie zitten met smacht op je te wachten:)heerlijk dat je daar 3 weekjes heengaat! succes nog even met bikkelen en daarna lekker genieten!
    liefs

  • 08 Oktober 2008 - 10:50

    Jeroen:

    ik was al bang dat je weer naar Nederland zou komen...(hahaha)
    Succes, maar vooral veel plezier in Namibië.

  • 08 Oktober 2008 - 11:14

    Anna:

    he meissie,

    Wat een gedoe zo vlak voor je vertrek. Hopelijk kan ik volgend jaar je oude plekkie nog wel ff zien! Wat heerlijk dat je naar Namibie gaat. Had je graag vergezeld! Geef je ze enorme warme knuffels van me! Wat is LUTO???
    Meis, erg veel zin om te boeken! Heb je nog ff wat meer info voor me?
    Tickets zijn best prijzig zo te zien?
    Heb je een goede tip?
    Dikke zoen An

  • 08 Oktober 2008 - 19:00

    Ellen Z:

    Je hebt het er maar druk mee, nog even volhouden en dan lekker genieten!
    Bedankt voor je kaartje, toevallig vandaag onvangen.

  • 09 Oktober 2008 - 07:53

    Luisa:

    Naar Namibie........meid geweldig!! Hoop voor je dat deze weken snel voorbij zullen gaan! En dan naar je tweede thuis!
    Wel grappig hé dat je nu zelf de nieuwe VSO'ers moet introduceren!!
    Heel veel plezier in Namibie!!

    Liefs

  • 23 Oktober 2008 - 09:27

    Emy!:

    He Eem,
    Heb net je blog een beetje doorgespit. Leuk om te lezen en dan voel je toch een beetje dichterbij... Errug veel plezier bij je fam in Namibië!! Veel liefs en een knuffel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 90829

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: