Anekdotes - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Anekdotes - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Anekdotes

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

14 December 2008 | Cambodja, Kratié

Bezoek van steigerpalen
Mijn huurbaas heeft het in zijn bolletje. Zijn nieuwe villa in onze tuin is bijna klaar en ook mijn nu nog huis, heeft een flinke opknap beurt gekregen. Vandaar ook vast de huur verhoging… Aangezien het huis hoogbouw is, kwam het in de steigers. En jah van de arbo hebben ze hier nog niet gehoord. Het bizarre was dat ik op een vroege zaterdag ochtend een bezoekje kreeg van steigerpalen en een schilder. Om 7.15 in de ochtend kwam de eerste paal door een van mijn slaapkamer ramen naar binnen. Dacht ik nog ff heel slim te zijn om mijn sarong voor het raam te hangen om een klein beetje privacy te houden, want 7.15 op een zaterdag ochtend is voor mij toch echt te vroeg om op te staan, weerhield dit de schilder niet om nog een paar palen te plaaten en de schone in bed te aanschouwen… zie foto.

Stabiel of stal….
Het werken met onze VA’s, volunteer assistents, voornamelijk vertalers, is onmisbaar, noodzakelijk af en toe ook heel frustrerend, maar vooral ook heel grappig. Zo was Aoife afgelopen week haar presentatie aan het doornemen met haar VA. Betreffende een stabiele en instabiel patient. Om te checken of hij daadwerkelijk begrepen had wat zij bedoelde vroeg Aoife nog eens, you know what stable means..?? Het was een paar minuten stil, en toen kwam het fantastische serieuse antwoord: that’s the place where horses stay…. Tja, hier waren onze lachspieren niet tegen bestand. En arm joch, hij had nog gelijk ook, echter in de context, compleet mis..

Communicatie…
Een van de VA’s is de contactpersoon van mijn huurbaas. Dus wanneer mijn huisbaas mij iets te melden heeft gaat dat via deze beste jongen. Het vullen van mijn flessen water, met water uit de waterfilter is nogal een tijdrovende klus. Recentelijk ben ik door een vriendinnetje getipt dat ik dat veel efficienter kon doen. Namelijk door een de fles op een stoel te zetten en dan onder het kraantje van de filter te plaatsen. Kraante open en kraantje dicht wanneer de fles vol is. Zodoende heb je je handen vrij hebt om ondertussen andere dingen te gaan doen. Haha. Je raadt het vast al, is het nu al een aantal keren voorgekomen dat ik totaal vergeten ben dat ik een fles onder de filter had gezet... Met als gevolg dat de fles overstroomt, mijn vloer nat wordt en de beneden woning lekkage krijgt, want jah de vloeren hier zijn niet waterproof. En aangezien mijn huurbaas net een nieuw plafond in de benedenwoning heeft gemaakt is hij daar dus niet echt blij mee.. Ontvang ik de volgende dag een smsje van de betreffende VA, dat mijn huurbaas zegt dat er water lekt.. een beetje late mededeling daar het gebeuren de vorige avond plaatsvond.. Wat nou als het nog steeds lekte???

  • 14 December 2008 - 19:28

    Tonnie:

    De schilders willen ook wel eens wat zien,
    krijgen ze anders ook geen kans voor zeker niet bij buitenlanders

  • 14 December 2008 - 20:06

    Mariska :

    He Meissie, wat geweldig om te lezen allemaal... Aan je schrijven kun je lezen dat je geniet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 90811

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: