Feest - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Feest - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Feest

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

12 Juni 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Mijn 2e jaartje ouder in Cambodia, maar dit jaar gelukkig met een super gevoel!! En aangezien ik het vorig jaar stilletjes voorbij heb laten gaan gaf dat genoeg reden voor een FEEST!! En het werd een knalfeest. Lekker uitbesteed, zodat ik zelf niet de hele aaf aant rennen zou zijn (tja hier kan dat en is het betaalbaar;-)). Toch kwamen de stress gevoelentjes wel heel ff om de hoek kijken toen de eerste collegea arriveerden.. Hoe gaan mijn Khmer collegae dit vinden, zijn er stoelen genoeg, is het eten goed genoeg, hebben ze het gezellig.. Maar uiteindelijk liep het op rolletjes en hadden zij net zoveel plezier als ik! Overladen met cadeaus, Collette en Susan die een heel lief foto filmpje voor me hadden gemaakt en me een soort ‘op goed geluk’ spel lieten doen.. waar mijn Khmer collegea weer heerlijk om konden lachen!
Enorm bijzonder om te beseffen en te voelen dat ik hier in Cambodja een bijzonder lieve vrienden club om me heen heb! Kan dr weer een jaar tegenaan!!

Ent ging maar door met feest. Deze week stond in het teken van de officiele opening van 3 nieuwe gebouwen die afgelopen jaar zijn gebouwd – een nieuwe eerste hulp, met geld uit Japan via een lokale NGO, een nieuw laboratorium, met geld van nationaal level en een poli voor kindertjes die HIV besmet zijn, met geld van UNICEF. Dus de laatste 2 weken stonden in het teken van de voorbereiding van deze ‘belangrijke’ opening. Op een of andere manier, zonder dat ik het wilde, ben ik betrokken geraakt in het hele gedoe… van het opstellen van een budget propsal tot het proeven van het eten voor het officiele diner.. Bizar bizar, nog steeds ben ik af en toe verbaasd over de gang van zaken. De minister van gezondheidszorg, de grote officiele gast, heeft het hele gebeuren bijgewoond.. Ook weer een bijzondere gewaarwording, gaat here Exellentie nadien handjes schudden met alle Barangs, geeft mij een knikje, maar zo gauw here Excellentie beseft had dat ik Engels (zonder Khmer accent) spreek, komt bij me terug om alsnog mijn handje te schudden met het excuus… “Oh ik dacht dat jij Khmer was”! Ik had mijn nieuwe Khmer outfit aan dus had het idd wel wat moeilijk voor hem gemaakt, maar dan nog, het blijft bizar. Waarom een Khmer overslaan met handje schudden??

Voelde me toch nog wel een beetje vereerd toen UNICEF in haar speech VSO’s werk en inzet waardeert en haar dank daarvoor uitspreekt. Das toch mooi voor de bakker. Het zit er op nu. Tis allemaal vlekkeloos verlopen. Alleen de financiele afhandeling nog.. Hoop dat men dat alleen gaat redden…

Vanmiddag nog een workshopje communicatie voor de studenten en dan ist WEEKEND, waar ik aan toe ben. Hahah. Moet me zelf gaan sparen nu, want het wordt weer knallen over een dikke week! Zie er naar uit om velen van jullie ff te zien in mijn vliegensvluchtige bezoek aan NL!!

Tot snel! Veel liefs en een dikke kus.. 8 nachtjes slapen en dan dalen mijn voetjes op NL bodem..

  • 12 Juni 2009 - 06:16

    Marieke O.:

    Hee Eempie,

    wat fijn dat je zo ontzettend in het zonnetje bent gezet!!!! Super leuk en lief!
    Wat een heerlijk gevoel moet het geven, nu alles zo goed verloopt.
    Inderdaad nog ff en dan ben je weer in Nederland.
    Hebben we zin in.

    Tot snel,
    Dikke kus van Marieke

  • 12 Juni 2009 - 08:06

    Marieke B.:

    Haaaaai lief!

    Fijn om te horen dat je zo'n heerlijke verjaardag hebt gehad! Ben ik erg blij om en terug hier gaan we nog ff een flinke borrel drinken (voor mij alleen dan zonder alcohol!).
    Wiehoe, ik ga de daagjes aftellen!

    Liefs, Marieke X.

  • 12 Juni 2009 - 09:03

    Emily:

    Hey Emily,

    Wat fijn zeg dat je zo'n heerlijke verjaardag hebt gehad daar. Maar ik ben je helemaal vergeten te feliciteren, dus nu alsnog, een te laat, maar wel gemeend: GEFELICITEERD!
    En ik wens je ook alvast heel veel plezier en een goede reis voor volgende week: lekker genieten van al je nederlandse vriendjes, vriendinnetjes en familie...

    Groeten, Else-Miek

  • 12 Juni 2009 - 09:05

    Else-Miek:

    mm zie dat ik in vorig bericht per ongeluk jouw naam er neer heb gezet... nog niet helemaal wakker ofzo.

  • 12 Juni 2009 - 13:15

    Jeroen:

    Hoi Emily,
    geweldig allemaal...en nog leuker dat je naar nederland komt. succes nog effe daar en hopelijk tot snel,
    jeroen

  • 12 Juni 2009 - 14:55

    Willemein:

    Tot snel emily!!!! Leuk dat je ff komt voor een bliksem bezoek! En wederom een leuk verhaal om te lezen!!
    liefs Willemein

  • 14 Juni 2009 - 10:34

    Emily:

    Foto's komen eraan.. Moet mijn foto account opladen nu, want heb geen foto plek meer. Als mijn bankpas werkt komen ze eraan anders ff wachten... XXXX

  • 14 Juni 2009 - 11:45

    Emily:

    Super jeroentje... Dank je!

  • 17 Juni 2009 - 07:12

    Paulien:

    He Emily,
    Lees net je reactie weer.Super dat je zo in het zonnetje bent gezet.Heb je ook verdiend.Geniet van NL ookal is het maar voor ff.

  • 07 Juli 2009 - 08:01

    Arlette:

    Emily!

    ben je goed aangekomen? Ik vond het heel tof om je te zien, net of je nooit bent weg geweest!

    Geniet nog daar & tot ziens volgend jaar!

    Kus Arlette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 90809

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: