Filet American en witte biertjes - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu Filet American en witte biertjes - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Emily Holtmaat - WaarBenJij.nu

Filet American en witte biertjes

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily

24 Juli 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Het lijkt alweer erg lang geleden… Tis ook al weer bijna een maand geleden. Ff thuis zijn was toch wel heel erg fijn en eigenlijk ook wel weer heel normaal. Twee weken kunnen genieten van alle ‘luxe’, wat ‘normaal’ eigenlijk maar ‘normaal’ is. Kraan water wat je rechtssteeks kunt drinken, zonder te koken en te filteren, een warme douche, LN’s fijne dons dekbed, 24 uur per dag internet, filet American, bruin brood, een wasmachine, een auto, lekker slap ouwehoren in het Nederlands en de lange zwoele ‘lichte’ zomeravonden. Dat laatste was ik eigenlijk toch echt wel een beetje vergeten..

Terug in Cambodia is toch ook wel weer thuiskomen.. Een ander thuis want jullie zijn er niet, maar zij zijn er wel… Thuis waar ik weer braaf mijn water kook en filter, geniet van koude douches, veelal om negen uur in mijn nestje lig, de 2,5 uur durende lunch pauze te kort vind, regelmatig zonder electriciteit zit, dagelijks op mijn fietsje naar de markt ga om verse groente en fruit te kopen, geniet van de o zo machtige Mekong en uiteraard werk..

Tis nu vrijdagmiddag, nog een dik uur en dan is het tijd om het weekend in te luiden..(Moet eigenlijk een aantal verslagen schrijven over de outreach die we afgelopen maandag hebben gedaan, maar heb daar ff geen zin in) Helaas geen witte biertjes en NL vriendjes, maar hopelijk wel een mooie zonsondergang over de Mekong met een Japans biertje en Roger en Suzanna.

Een heel fijn weekend!!

PS 1: een ieder is nog steeds van harte welkom om een kijkje te nemen in mijn leven hier!!
PS 2: wil het nog een keer zeggen. Heb genoten van jullie allemaal. Bijzonder fijn om ff weer bij jullie te zijn!! En heel veel dank je wels, jullie weten zelf wel waarvoor!!

Dikke regenachtige zoenen!!
Ik wist niet dat het zo lang, zo hard en zoveel kon regenen!! Ongelooflijk. Mag me maar weer gelukkig prijzen dat ik een dak boven mijn hoofd heb. Moest wel ff denken aan heel veel mensen die in een minder stevig huis wonen dan ik!






  • 24 Juli 2009 - 12:49

    Luisa:

    Hoi lieve Emily,

    Alweer een maand geleden......Tijd vliegt echt!
    Ik vond het super om je weer te zien.
    En wat zag ik er fantastisch uit op de bruiloft( foto)
    Blij te lezen dat het ook weer thuiskomen was in Cambodja.

    Liefs Luisa

  • 24 Juli 2009 - 15:36

    Marieke:

    Haaaaai meis,

    fijn om weer ff wat te lezen. Wat vliegt de tijd toch weer. Ik moet nog maar 7 weekjes, jammer dat je dan niet hier bent. Mis je nu super!

    Dikke kus!

  • 24 Juli 2009 - 17:42

    Hilde:

    Haaai Eem, wat leuk om "ons" op je blog te zien stralen!!! Wat heerljk dat je er was, dat je weer komt etc. etc!!!! Hele dag geklust vandaag, ppfffff, maar het is zo'n mooi huissie, je weet niet wat je ziet als je weer in NL bent! Dus wacht niet te lang, hahahahaha!!! Dikke kus de klusvrouw

  • 25 Juli 2009 - 09:22

    Anna:

    Meis, ik heb ook genoten van je aanwezigheid hier.
    Zat gister nog an je koppie te denken toen ik de rode jurk aan had getrokken....haha.
    Ik mis het leventje daar ook stiekemn wel soms een beetje hoor, maar daar heb jij natuurlijk geen snars aan! Ik ga zo met de meisjes naar Amsterdam en morgen naar zee, het wordt mooi weer!
    Dansen, dansen, dansen met de voetjes in het zand!
    Fijn weekend meis.

    Kus An

  • 29 Juli 2009 - 13:40

    Anne:

    ha emily,
    zo grappig om vanuit mijn ouders weer bij jouw ouders jou te zien!! Dat was even kort maar heel gezellig! volgende x moet arnhem ook werken.
    fijne tijd daar
    dikke kus anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Emily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 90804

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

NL verlaten voor 2 jaar en een beetje

Landen bezocht: